Pages

Monday, March 14, 2016

Road trip til Eastbourne og Birling Gap!

En af de bedste ting i livet er helt klart de uforudsigelige dage der naturligt giver dig fnisen og solskin overhovedet uden at prøve. Som jeg har nævnt i min blog før, så flyver tiden her and sommetider finder jeg mig selv gøre alverdens ting på en million kilometer i timen. Når livet fanger dig på den måde, er det altid en god ide at tage en dag eller to ud for at tage til de steder som du finder allermest beroligende. Siden at jeg har boet her i England, har jeg absolut blevet forelsket i kysten. Det er nu en af mine favorit stedet at tilbringe min tid på og jeg finder det ganske afslappende – den smukke udsigt over the glitrende hav, den beroligende lyd af de milde havbølger, og den forfriskende duft af det salte havvand. Tilbage i Danmark bor jeg kun en halv times kørsel fra to af de bedste strande på øen, men jeg plejede aldrig at tage derud bare for at slappe af. De eneste tider hvor jeg faktisk ville tage på stranden ville være i løbet af sommeren når solen skinnede og himlen var skyfri. Jeg vil nu sætte pris på hvor tæt jeg faktisk er på kysten, og tage derud noget mere, og ikke kun på sommervarme dage.
 
Uanset, jeg tog til Eastbourne i lørdags, og det var en af de bedste ture. Vi var meget heldige med vejret, så gudskelov for det. Foråret har endelig valgt at besøge England (yay), og jeg kan ikke vente med at tilbringe flere dage ude og udforske. Min gode ven, Ben, kørte os derud (i hans tredørs bil), og tillad mig at sige at det var noget at en tur. Laura (Schweiz), Valentina (Italien) og jeg havde lavet in super playliste på Spotify, og med noget hjælp fra Lauras højtalere, sang vi med til alle de gode sange heriblandt Eminem, High School Musical og Justin Bieber (og en eller anden mærkelig fransk sang som jeg ikke kunne synge med på). Vi blev fanget i en vejblokering på vores vej, men hey, jo mere skrål det bedre, har jeg ret?
 
Da vi endelig nåede til Eastbourne slappede vi af i vores hoveder (og Ben hans ører) på stranden for en god halv time før vi tog til The Flaming Grill for at have frokost. The Flaming Grill er kun en anden pub her i England, dog har den nogle ganske gode blussende udfordringer for alle såsom den 32oz steak challenge eller the trash can challenge. Tag et kik på deres menu her. Denne gang gik vi alle dog bare for en normal burger og en god mængde dessert… vel næsten. Laura og Valentina valgte at gå for the mountain of sweet – en af de største isdesserter jeg har set. De nåede halvvejs igennem, så et stort bifald til dem.
 
Efter The Flaming Grill tog vi til Birling Gap, hvilket er en smuk and stille sand- og småsten strand beliggende under baggrunden af de Seven Sisters klinter nær Eastbourne. Det havde nogle fremragende udsigter over kystlinjen og kalkklinterne var forunderlige. Vi gik hele vejen op til fyrtårnet, selvom vi faktisk ikke kunne gå nær fyrtårnet selv. Vi fangede nogen rigtige gode optagelse, heriblandt en video af Valentina og jeg der rullede ned af bakken. Det gik ikke særlig succesfuldt, det var mere en trip-trap bevægelse, men vi prøvede i det mindste.

Vi forlod Birling Gap omkring seks-tiden, og kørte hjem efter en lang og udmattende dag. Vi var temmelig drænet for energi, så køreturen hjem var noget mere stille med mere bløde melodier. Vi havde et hurtigt stop i McDonald’s på vores vej hjemad, hvilket også var Lauras første oplevelse gennem nogen McDonald’s drive thru! Jeg var hjemme lige før klokken slog otte, og faldt i søvn klokken halv elleve. Det var en fuldendt dag.

”Tæl ikke dagene, men lad dagene tælle.”

PS. Jeg har oprettet en gadget kaldet "Places" for at se flere fotografier fra steder som jeg har besøgt. Se den i højre side af bloggen.

// One of the best things in life is definitely the unpredictable days that naturally brings you giggles and sunshine without even trying. As I have mentioned in my blog before, time here flies and sometimes I find myself doing everything at a million miles per hour. When life catches up on you like that, it is good just to take a day or two off to go to those places that you find calming the most. Since I have been here in England I have felt absolutely in love with the seaside. It is now one of my favourite places to spend my time on and I find it very relaxing – the beautiful view over the sparkling sea, the soothing sound of the gentle ocean waves, and the refreshing smell of the salty sea water. Back in Denmark I only live half an hour drive to two of the best beaches on the island, but I never used to go there just to relax. The only times I would actually go to the seaside would be during the summer when the sun was shining and the sky cloudless. I will now appreciate how close I am to the seaside, and go there more often, and not only on summer warm days.
Anyways, I went to Eastbourne this Saturday, and it was one of the best trips ever. We were very lucky with the weather, so thank god for that. Spring has finally decided to visit England (yay), and I cannot wait to spend more days out exploring. My good friend, Ben, drove us there (in his three-door car), and let me say that it was quite the ride. Laura (Switzerland), Valentina (Italy) and I had created a great playlist on Spotify, so with the help of Laura’s speakers, we sang along to all the good tunes including Eminem, High School Musical and Justin Bieber (and some weird French song that I couldn’t sing along to). We got trapped in a roadblock on our way, but hey, the more singing the better, am I right ladies?
When we finally made it to Eastbourne, we relaxed our heads (and Ben his ears) on the beach for a good half an hour before we went to The Flaming Grill to have our lunch. The Flaming Grill is just another pub; however, it has some rather good flaming challenges for everyone such as the 32oz steak challenge or the trash can challenge. Take a look at their menu here. This time we all just went for a normal burger and a decent amount of dessert... kind of. Laura and Valentina decided to go for the mountain of sweet – one of the biggest sundaes I have ever seen. They made it half-way through, so a big applause to them.
After the Flaming Grill we went to Birling Gap which is a beautiful and tranquil sand and shingle beach located below of the backdrop of the Seven Sisters cliffs near Eastbourne. It had some excellent views of the coastline, and the chalk cliffs were amazing. We went all the way up to the lighthouse, even though we couldn’t actually walk near the lighthouse itself. We captured some really good shots, including a video of Valentina and me rolling down the hill. It wasn’t that successful, more like a trip-trap movement, but at least we tried.
We left Birling Gap at around 6-ish, and drove back home after a long and exhausting day. We were pretty much drained for energy, so the drive home was a bit more silent with some more mellow tunes. We had a quick cheeky pit stop at McDonald’s on our way back, which was Laura’s first time through any McDonald’s drive thru! I was home just before eight o’clock, and asleep at half past ten. It was a perfect day.
"Don’t count the days, make the days count."

PS. I made a gadget called "Places" for you to view more photographs from the places I have visited. Find them on the right side of the blog.
Ben: "It is really big" (and showed a picture).
Them: "It can't be that big.."

 
 
 
 
 
 
 
 
 


 


No comments:

Post a Comment