Pages

Monday, February 29, 2016

Morgenmad i Bill’s, shopping i Tunbridge Wells, og te, kiks og hygge hos mig!

Februar – en måned med hele 29 dage i år. Den måned er dog lige så hurtigt væk, som den er kommet. Jeg har lidt over tre måneder tilbage her i England, og tanken om at rejse hjem til Danmark igen er en smule skræmmende på flere forskellige måder. Det er en følelse, som jeg tror, at kun andre udvekslingselever kan forstå, så heldigvis er jeg ikke alene omkring det.
Lige siden at jeg ankom, har jeg været omringet af nogle helt fantastiske mennesker, som alle har gjort mit ophold til noget helt specielt. Jeg har fået både engelske og internationale venner, som jeg forhåbentlig holder kontakten med selv efter mit ophold slutter. Der er skam blevet talt om fælles ferier, road trips, og skiture, hvilket jeg allerede glæder mig til. Det er dog stadig måneder væk, og der er en masse andet jeg glæder mig til, mens jeg stadig befinder mig i England.


En af de ting/steder jeg nu kan krydse af min ”to-do” liste er restauranten Bill’s. Jeg besøgte Bill’s i lørdags sammen med et par veninder for brunch. Stedet var fyldt med mennesker, og vi skulle vente for et bord for omkring en halv times tid, men det sagde bare hvor populært stedet var. Restauranten så ikke særlig speciel ud udefra, men indefra havde restauranten en helt anden historie. Man så straks hvilke værdier restauranten stod for, hvilket var frisk mad, glade kunder, og ikke mindst et mål om at gøre Bill’s til et sted som kunder vendte tilbage til. Vi blev betjent af de venligste tjenere, selv under de travle omstændigheder, og fik os sat omkring et rundt bord. Vi fik deres morgenmad menu, hvilket tilbød både klassiske og moderne retter samt noget til den søde tand. Jeg bestilte deres scrambled eggs on toasted bloomer with smoked salmon, og det smagte vidunderligt. En rigtig lækker morgenmad er ikke noget jeg får så tit her i England, og jeg må sige, at jeg savner den gode danske morgenmad med boller/franskbrød/rundstykker samt et udvalg af pålæg. Vi blev siddende i restauranten i et godt stykke tid selv efter måltidet, og senere forlod Bill’s med tilfredse maver.
Restauranten lå lige midt i Victoria Place, så efter vores morgenmad blev vi i byen og besøgte et par butikker her og der. Vi tog derefter til Morrisons for at købe kiks til når vi tog hjem til mig. Hos mig lavede vi os selv noget te, spiste nogle kiks, og så derpå en film oppe i mit værelse. Vi valgte at se Identity Thief, som jeg tror at de fleste nok kender, men det var en film som jeg endnu ikke havde set. Identity Thief handlede om en opdragen mand, som rejser fra Denver til Florida for at konfrontere en kvinde, der har stjålet hans identitet. Filmen var i sidste ende rigtig sjov, og jeg anbefaler den gerne til andre, som ikke har set den.
// February – a month with entire 29 days this year. This month is however as fast gone as it came. I have a bit more than three months left here in England, and the thought of going back to Denmark is a bit scary on several different ways. It is a feeling, that I think, only other exchange students understand, so I am luckily not alone about it.
Ever since I came, I have been surrounded by some fantastic people, who all have made my stay in England to quite a special journey. I have made both English and international friends, and hopefully I will be able to keep in contact with most of them, even after my stay here ends. There had indeed been conversations about shared holidays, road trips, and skiing trips, which I already am excited for. However, there is still a few months left to think about that, and before even discussing it, there are still a lot of other stuff I am excited for, whilst I am still here in England.
One of the things/places I now can cross of my “to-do” list is the restaurant Bill’s. I visited Bill’s last Saturday with a few of my friends for brunch. The place was filled with people, and we had to wait to get a table for about half an hour, but that just said how popular the place was. The restaurant didn’t look like much from the outside, but inside of the restaurant was a whole other story. You could easily see which values the restaurant stood for, which were fresh food, happy customers, and last but definitely not least, a goal to make sure Bill’s is always somewhere people want to come back to. We got served by the friendliest waiters, even under the busy circumstances, and sat us around a round table. We got their breakfast menu, which offered both classic and modern dishes plus something for the sweet tooth.  I ordered their scrambled eggs on toasted bloomer with smoked salmon, and it tasted amazing. A really good breakfast is not something that I get that often here in England, and I have to say, that I miss the good Danish breakfast with buns/bread loafs and rolls with a good variety of cold cuts and meat. We stayed in the restaurant for a good amount of time even after the meal, and we later left Bill’s with satisfied tummies.
The restaurant was located right in the middle of Victoria Place, so after our breakfast we just stayed in town and walked through a few shops here and there. Afterwards we went to Morrisons to buy biscuits to when we went to my place. At my house we made us selves a cup of tea, ate some biscuits, and watched thereafter a film up in my room. We decided to watch IdentityThief, which I think most of you know about, however, it was a film that I still have not watched yet. Identity Thief is a mild mannered man who travels from Denver to Florida to confront the women after stealing his identity. When all comes to all the film was really funny, and I surely recommend it to others who have not watched it yet.
 


 
 

No comments:

Post a Comment